Sign In
NewsRadar

Search Press
Looking for press releases of a particular company? Enter company name (or keyword) here.

Rasmus og Philip hiver stor investor i land til deres lystfisker-portal

De to unge iværksættere Rasmus og Philip har fanget en god ide. Deres lystfiskerportal tegner så lovende, at de har fået iværksætterikonet og Just Eat-stifter Jesper Buch med ombord.
storybild
Philip (tv.) og Rasmus (th.), som står bag lystfiskerportalen, Fishtrip.dk er selv passionerede lystfiskere. (Billede: PR-foto)

Rasmus Dahl har netop hevet en gedde på små tre kilo op af Stilling-Solbjerg Sø mellem Skanderborg og Aarhus, da metroxpress fanger ham på telefonen. Sammen med sin makker Philip Randgaard, 25 år og uddannet softwareingeniør, har han på rekordtid banket lystfiskerportalen Fishtrip.dk op fra spæd ide til sprællevende iværksættervirksomhed.

- Ideen opstod en dag sidste år, da jeg selv ville ud at fiske på en kutter. Jeg kunne ikke rigtig finde noget på nettet og ringede rundt til forskellige kuttere. Den ene var allerede fuldt booket og den anden tog ikke telefonen. Så tænkte jeg, at her var der en mulighed for at gøre det smartere, siger Rasmus Dahl, som er 31 år og uddannet miljøingeniør.

I november sidste år møder han Philip Randgaard, som har samme store passion for lystfiskeri som han selv. De når hurtigt frem til, at de vil opsige deres gode faste job og satse helt butikken på at skabe en lystfiskerportal, der samler udbydere af fisketure.

Den går i luften bare fem måneder senere april i år, og i juni i år går Just Eat-stifter og multimillionær Jesper Buch med ombord og bidrager til en samlet en investering på mere end en halv million kroner. For sit sekscifrede indskud får han en anpart på bare 5-9,99 procent, hvilket vidnet om, hvor stort et stort potentiale han ser i portalen, som på mange måder er lystfiskernes pendant til Just Eat-konceptet.

LÆS OGSÅ: Sejt: 14-årig iværksætter leger med de store drenge

- Målet er, at Fishtrip skal være startstedet for enhver fiskeoplevelse, siger Jesper Buch.

Fishtrip.dk har i dag tilknyttet omkring 50 udbydere af fisketure, og et realistisk mål er ifølge Rasmus Dahl, at det tal er firedoblet til 200 om et år.

Om Fishtrip.dk
- Fishtrip ApS blev stiftet den 6. marts i år, og i april i år gik Fishtrip.dk i luften.

- Her kan udbydere af fisketure, for eksempel kutter-skibbere og Put&Take-ejere, lægge deres fisketure op og administrere bookingerne på portalens bookingsystem.

- Fishtrip.dk tager 15 procent i kommission for hver booking.

- I første omgang satser Fishtrip.dk på at sætte sig på det danske marked, som er ganske stort, da Dammark er en stor lystfiskernation med 200.000-300.000 lystfiskere. Norge, Sverige og Storbritannien er i kikkerten.

Publisher Contact Information:

FishTrip
pernille@fishtrip.dk

Company profile of FishTrip
Past press releases of FishTrip.

Tech investments
From our Online Data Service
VC-backed companies
From our Radar

Recent Deals

DATEAMOUNTSECTOR
Dec 21€50.0MKnowledge management
Dec 20€16.0MSemiconductors
Dec 17€18.0MOther Computers & Electronics
Dec 17€5.2MBiotechnology
Dec 17€17.0MBusiness applications
Dec 15€17.0ME-Commerce
Dec 4€3.3MNanotechnology

For information on Europe's most extensive database on technology funding click here!

Events

Mar 11
Kalysis
the world's most advanced bluetooth key for digital tachographs